1 Gran canaria♥ - JennyJanette

Gran canaria♥

Matkalta kotiuduttu, kiitos aivan huikeasta reissusta Jesselle! Vaikka koko matka ei mennytkään ihan putkeen(sairastelimme vuoronperään) niin oli se kokemisen arvoinen. Gran canaria jää kyllä positiivisesti mieleeni enkä murehdi niitä paria päivää sängyn pohjalla. Mieleenpainuvimmin matkasta jää ehkä super halvat hinnat ja yli iloiset ihmiset :) Miettikää kun Suomessa menee tuotteista veroa about 24% niin Gran canariassa ainoastaan 7%. Ajattelin tehdä erikseen teille vielä ostoksista postauksen kun kuvia on niin jumalaton määrä :D
Mutta annetaan kuvien puhua puolestani!
Pakko sanoa että tän matkan jälkeen en enään ikinä sano "something sweet".. Tosiaan emme pahemmin ymmärtäneet espanjan kielisistä juomalistoista mitään joten annoin aina tarjoilijalle vapaat kädet ja joka kerta sain hienon yli makean drinkin eteeni.. Nämä oli tosi petollisia, koska se makeus vei alkoholin maun mennessään. Hotellistamme sai 3 paikasta drinkkejä ja yksi oli tämä allasbaari jossa vietimme melkein koko ensimmäisen päivän, seuraavana päivänä ei tehnytkään enää mieli yhtään alkoholia :D

Ruoka oli hyvää suurimmaksi osaksi, mutta yhden kerran sain selvästi raa'an kana pihvin naamani eteen, no en tietenkään syönyt sitä maalaisjärkikin sen sanoo. Matkaamme kuului all inclusive eli kaikki juomat ja ruuat kuuluivat matkaan, kävimme kylläkin pari kertaa hotellin ulkopuolella syömässä muissakin ravintoloissa. Esimerkiksi loppu viikolla menimme kotimaiseen ravintolaan Kuparipannuun jossa söin perinteistä perunamuussia ja lihapullia, suosittelen käymään sielläkin jos suuntana on Playa del ingles.

Keskiviikkona lähdimme suunnistamaan rannalle, mutta ranta oli oikea turistirysä joten meitä ei huvittanut jäädä tungoksen keskelle ottamaan aurinkoa. Sen sijaan näimme upeat hiekkadyynit. Parhaillaan dyynit olivat melkein 10 metriä korkeita ja ne jatkuivat horisontissa loputtomiin. Hiekka oli lämmintä ja maisema kaunis, mutta mereltä kävi niin kova tuuli että kuvia oli vaikea ottaa. Lopulta tajusimme palaneemme kasvoista ja suuntasimme suut ja kengät täynnä hiekkaa takaisin kadulle.

Playa del inglesissä oli paljon erikoisella tavalla kauniita hotelleja, tämä oli yksi suosikeistani.. Miksi suomessa ei ole näin hauskoja ja erottuvia rakennuksia?♥

Kävimme myös minigolfaamassa, joka maksoi vaivaiset 4,50€ oli silti huisin hauskaa :) Meidän oli myös tarkoitus käydä aqualandissa, mutta tosiaan jouduin ruokamyrkytyksen kouriin ja sitten Jesse sairastui joten pari päivää meni sitten siihen. Kiitos kuitenkin Tjäreborg ja heidän yhteityö sairaalalleen jotka tulivat hotellille asti tarkastamaan vointiani. Ensikerralla varaudumme hyvissä ajoin jotta emme sairastuisi.. matkasimme tosiaan ilman rokotteita. Sää oli koko matkan aurinkoinen ja selkeä lukuunottamatta viimeistä päivää jolloin alkoi satamaan kun lähdimme lentokenttää kohti. Parhaimmillaan lämpötilat olivat 27 astetta varjossa ettei ainakaan kylmästä kärsitty :D

Kuvia olisi oikeasti yli 400kpl mutta enhän mä niitä voi millään kaikkia tänne pistää, myöskään mun aika ei riitä tekemään miljoonaa postausta, koska työt alkavat tiistaina. Teen luultavasti huomenna kuitenkin sen ostospostauksen ja ohella kerron vähän hotellimme vieressä olleesta kauppakeskuksesta. Kaiken kaikkiaan muistelen lämpimästi Gran canariaa ehkä me näemme vielä joskus ♥

Kysy ihmeessä jos tahdot tietää jotain lisää matkastamme :)

16 kommenttia

1. Miten voi varautua ajoissa reissuun, jotta välttyisi ruokamyrkytykseltä? Sehän kun tulee joko oman huonon hygienian kautta tai syötävästä ruoasta eli ei pysty varautumaan. Ei siis rokotteet auta.. :)

1. Maitohappobakteerit saattavat auttaa ja tietty välttää vielä tarkemmin syömästä esim. kasviksia tai raakaa lihaa :)

2. Harmillista että hieman sairastitte,mutta onneksi ehditte kuitenki nauttiakkin lomasta.Ostospostausta odotellen =)

3. Muistutan että en julkaise asiattomia kommentteja, rakentava palaute on kuitenkin tervetullutta! :)

4. Anteeksi jos loukkasin. Ajattelin vaik ku blogi on kuitenki kaikkien luettavissa ettei tuu tollast noloo juttuu näkyviin. Ja olihan se rakentava ku korjasit sanan oikeaksi

1. Minusta tämä nolo juttu ei ollut nolo ennen kommenttiasi, kirjoitan blogissa omalla tavallani, en siis kirjakieltä.. :) Tietysti siitä mainitseminen on rakentavaa jos kommentin muotoilee oikein, eli ilman pilkkaamista ja itku nauru hymiöitä. En saa usein ilkeitä kommentteja ja pelkään että joku ano saa mielihyvää siitä että julkaisen kommentin ja tästä syystä en hyväksy niitä. En suojele itseäsi vaan lähinnä muita bloggaajia, toivon että hekin tekisivät samoin eivätkä vastaisisi anolle ilkeästi takaisin.. Kuitenkin pointsit nyt sinulle koska pahoittelit, kiitos palautteestasi :)

2. Noniin ei se minusta ilkeää ollut. Käsitys virhe ja miten se ottaa. Ajattelin nyt vain mainita koska en halua että sinulle nauretaan ja että pystyt korjaamaan virheesi. Mutta niin olen pahoillani jos pidit epäasiallisena.

3. Ja jos kommentista tekee epäasiallisen vain se seikka että siinä on hymiö niin öö lakkaan kommentoimasta ja lukemasta blogiasi :) hyvää jatkoa elämääsi :) ei pahaa vaan hyvää ja kannattaa oikolukea tekstit :)

4. Minulla ja monella lukijallani on hyvät välit ja moni heistä on myös ystäviäni, uskon että he ymmärtävät koska oon hiukan blondi ja muutenkin hölmö luonteeltani.. he nauravat mun kanssa eivätkä mulle :) Nauroin itsekkin sille virheelle mutta kommentti oli vähän "pilkkaava" joten siks en sitä julkaissut.. Toisaalta se kuulostaa mukavalta että et toivo minulle naurettavan joten kiitos siitä, eikä se hymiö nyt ollut ainoa juttu :) Eikä minunkaan ollut tarkoitus missään nimessä ajaa sua pois, tottakai saat kommentoida mitä ikinä tahdot, mutta en vain jotenkaan ymmärrä miksi joku koskaan tahtoisi pilkata ketään, koska siitähän nyt selvästi tulee paha mieli itse kullekkin :D Kaikkea hyvää myös sulle ♥ Pistän korvan taa :)

5. Hihih gran canaria ja minigolffaus! Käytiin tuolla kans öööm, olisko ollut kaks vuotta takaperin jouluna (?) ja tajuttiin että käytiin minigolffaamassa lähestulkoon joka rata joka läheltä löytyi. Hämmentävää, varsinkin kun ei kummatkaan kyseisestä lajista millään muotoa pidä. Siellä se oli hauskaa :-D

<3: Jasmin N | littlethingswithjassy.blogspot.fi

1. Haha, se oli kyllä hauskaa :D Tämä oli meille eka yhteinen kerta, mutta kyllä mä voisin minigolfaamassa suomessakin käydä :)

6. Ihana oli nähdä tuttuja maisemia, kun vietettiin serkun kanssa tuolla viikon loma viime huhtikuussa! Tuo minigolf kenttä oli muuten meidän hotellin vieressä jos oikein katsoin ja itsekin ihailin tuota värikästä rakennusta silloin kun ohi kävelimme ♥ Ihania, matkakuumetta herättäviä kuvia, onneksi tämäkin tyttö pääse lämpimään alle kuukauden päästä, menemme poikaystäväni kanssa Gran Canarian naapuri saarelle, Teneriffalle:) Lisää siis ihania matkapostauksia tulemaan jotta saan fiilistellä ♥

1. Oi kivaa, toivottavasti on yhtä lämmin kun meilläkin, pitäkää hauska loma ja nauttikaa ♥ Mikä hotelli teillä oli? Tuo värikäs rakennus oli melkein vastapäätä Neptuno hotellia jossa olimme :) Mä koitan keksiä jotain kun ehdin ♥ :)

7. Voi miten ihanalta näyttää! Ei yhtään helpota tätä mun matkakuumetta :-D Oot muute iha hirmusen kauniski ♥

1. Voi eikää ja vieläkun siihen ei auta muu kun päästä reissaamaan :D Toivottavasti pääset pian :) kiitos Janica ♥

►Ihanaa kun kommentoit, vastaan ja julkaisen sen niin pian kuin mahdollista! ♥